fredag 6 november 2009

Fredag 6/11

Det blev lite hoppning idag! Ett litet hinder bestående av sockerbitar och bom samt tre cavalettibommar. Eftersom jag är en försiktig dressyrtant så kändes det helt lagom ;) Jag har hoppat rätt rejält mycket (och högt) i mina dar men sedan jag var med om en ridtur som hade kunnat sluta i en rejäl olycka så känner jag mig väldigt försiktig. Men det är kul att hoppa, det är det!

När jag satt upp kändes det väldigt stelt i min högra höft så jag skrittade fram lite längre än vanligt innan jag började trava och rida lätt. Efter något varv i trav klickade det till i höften och sedan kändes det bättre. Undra om jag borde kolla upp det..

T kändes pigg och glad. Travade fram på lite volter och serpentiner och han sög tag i bommarna och hindret varje gång vi var påväg åt det hållet. Blev tvungen att stoppa honom lite bryskt en gång men annars lyssnade han. Ignorerade det flaxande huvudet och bara red. Travade över bommarna och han kändes väldigt fin! Lyssnade fint när jag ökade och minskade. Hoppade lilla hindret i trav en gång i varje varv och sedan bestämde jag mig för att ta det i galopp. Blev lite pirrig i magen eftersom jag vet hur T kan hoppa av om han kommer lite knasigt men det gick bra! Jättebra! Känns lite genant att det var första gången jag hoppade min häst i galopp (har haft en tjej som hoppat honom någon gång i månaden), men nu är jag ute i ljuset, haha. Dessutom var vi helt själva! Jag brukar alltid vilja ha någon med mig ifall någon bom trillar ner eller så. Eller ifall jag trillar av, hihi ;)

T blev rejält svettig och när jag plockade undan bommarna så LA HAN SIG NER i ridhuset och tänkte rulla! Nähä du, så gör man inte med sadel på! Tack och lov fick jag upp honom innan han ens hade börjat. När vi kom tillbaka till stallet fick han fleecetäcket på medans jag hängde tillbaka grejerna och fixade foder till morgondagen. Sedan borstade jag det sista tills han torkade och gosade lite extra innan jag lade på natt-täcket, sa godnatt och åkte hem till familjen och fredagsmyset :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar