torsdag 19 november 2009

Torsdag 19/11

Trotsade halsontet och red i ridhuset på morgonen. Jag och E trimmar alltid våra hästar i ridhuset på torsdagmornarna och det vill jag ju inte missa :)

Jobbade rätt mycket i skritt. Böjde igenom båda sidorna ordentligt, flyttade något steg till höger och vänster samtidigt som jag försökte hålla T lång och låg. Travade på åttvolt under lättridning och bara tänkte på att han skulle hålla låg form, lyssna på halvhalterna och taktfast trav. Det fixade han bra. Ibland vill T "krulla ihop sig" i halsen och nästan släppa stödet på bettet men nu kändes han riktigt fin. Tog en skrittpaus och hejjade på E och hennes häst ett par minuter sedan gick jag över på galopparbetet med T. Var tveksam till om jag skulle orka eftersom jag inte var kry men två galoppfattningar i varje varv fick vi till, och en av dem var bra. Suck. Ibland känns det som han inte förstår galoppskänkeln, men det är bara för att han inte viiiill. Tur matte är envisare än envisast ;) Det är största målet nr 1, galoppfattningar utan att flyga iväg i slängtrav, bocka eller sparka. Ibland känns det inte som det är en nioåring jag sitter på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar