lördag 21 november 2009

Lördag 21/11

Red ut en sväng med L. Tyvärr blev Ls häst halt (igen) så vi fick ta korta rundan hem. Tycker så synd om L, hon står inför ett tufft beslut inom en snar framtid..

T var iaf väldigt pigg och glad dagen till ära! Och modig! Lite tittig som vanligt men han spatserade glatt förbi allt som var läskigt. Solen sken idag med så det blev en riktigt härlig tur!

Bortsett från Ls fina hästs onda ben då.. Så himla tråkigt när en fin snäll häst kanske måste sluta sina dagar. Hon ska få specialbeslag i veckan som kommer och L sa att efter det måste hon ta ett beslut om hältan fortsätter komma och gå. Men då känner hon att han gjort allt hon kan för sin fina häst och går det inte så går det inte. En del i stallet tycker att L borde tagit bort sin pärla för länge sedan men jag förstår L. Man måste känna att man gjort allt man kunnat, annars får man inte ro i själen. Jag hoppas av hela mitt hjärta att specialbeslagen ger positivt resultat! Hursom erbjöd jag L att få låna T om hon vill rida ut på en hel häst (pepparpeppar!) någongång och L blev jätteglad! Givetvis hoppas jag ju att hon kommer kunna rida på sin egen häst, men hur det än går får hon gärna rida älskade T. L tycker om honom och hon är van vid tittiga hästar som flyger i luften lite då och då, plus att hon rider väldigt sansat och trevligt. Jag hoppas att hon frågar om hon får låna honom lite då och då. Dels för att hon inte ska tappa sugen med ridningen och dels för att det faktiskt skulle vara skönt att ge sig själv en "vilodag" och veta att T får komma ut och ha kul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar