torsdag 5 november 2009

Torsdag 5/11

Blev galoppjobb i ridhuset som planerat, men guuu så tittig han är just nu! Vette sjutton vad jag ska göra med honom.. Jobbade med galoppfattningar idag. I början red jag som en kratta! Jag hade ont i högra höften och lyckades inte komma ner i sadeln, men det blev bättre när vi joggat igång lite. Red iaf som en kratta tills bästa stallkompisen sa till mig att skärpa mig och rida ordentligt. Då gick det bättre! Faktiskt fick vi till okej fattningar i vänster galopp (som annars är ett mindre världskrig att få till).

Tittigheten som sagt är något nytt. Eller rättare sagt så har han alltid varit tittig men nu reagerar han på ett nytt sätt - genom att bita tag i bettet och fly! Inte alls något charmigt beteende. Idag flydde han när vi red längs långsidan bort från ridhusdörren och det kom en människa gående i backen utanför. Vad tusan är det med hästskrället..?

Imorgon tänker jag hoppa om det inte blir perfekt rida ut-väder, då tar vi en sväng ut tror jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar