söndag 8 november 2009

Söndag 8/11

Red ut, skrittade och travade lite, tog en liten liten galopp uppför backen. T var pigg och glad, trampade på glatt på vägen från stallet vilket inte alltid hör till vanligheterna. En trevlig tur, jag hade ett stort leende på läpparna och kände mig stolt över min häst som gick förbi endel "farligheter" när vi red genom samhället. Bland annat ett ställe där sällskapet vi red med sist skojade till det lite och skrämde T rätt rejält. Nyponbuskar som vajar lite i vinden kan anfalla när som helst, det vet väl alla? ;)

Med facit i hand borde jag ha ridit igenom honom betydligt mer eftersom han vilade igår för när jag skulle hämta in honom från hagen cirka 4 timmar senare så var han helt vild! Galoppade och pep när han såg mig komma gående och verkade uppenbart stressad, och sen när vi skulle ut genom grinden hoppade han jämnfota (vilket han iofs gjort de senaste dagarna) och när jag stoppade honom (kanske lite väl bryskt) så reste han sig! Har han aaaldig gjort förut! Trodde inte ens han kunde det men tydligen så.. Jag röt i åt honom och då såg han ut att skämmas (ungefär som "vad gjorde jag?!") och sedan gick han rätt fint upp till stallet. Taktade lite bara vilket iofs är väldigt olikt min annars rätt tröga häst. Gissar att det är hunger i kombination med en dags vila och en dags nästanvila (idag) som triggat igång dagens utbrott så imorgon kommer han få lite hö i hagen en stund innan det är dax att gå in, och sedan ska jag rida honom länge och väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar