tisdag 24 november 2009

Tisdag 24/11

Tack för söta kommentarerna nedan :) Idag är jag så gott som återställd. Är bara så himla löjlig när det gäller magsjuka! Eftersom jag hatar att kräkas så undviker jag hellre att äta ett halvt dygn extra än chansar och därför är jag nog "slapp" längre än jag egentligen måste. Så, nog med äckel nu ;)

Idag var jag äntligen i stallet! T haltade vid insläppet igår. Han hade tydligen en rejält stor sten som kilat sig fast mellan skon och ballen och han var varm i hoven i morse så i samråd med stallkompisen som hjälper mig släppa ut fick han stå inne tills jag orkade komma. Usch va hemskt det låter, men jag var verkligen inte redo att dra på mig stallkläderna kl 07.30 i morse. Kl 12 åkte jag ut, lite lagom skakis fortfarande, och blev varmt välkomnad av min fining! Kärlek! :)

Borstade av lite snabbt, kratsade hovarna och kände efter värme både på in och utsidan av den hoven där han haltat. Kunde ana något lite varmare vid trakten på insidan men inget alarmerande. Hade inte kraften att springa med honom (plus att jag tycker det är så svårt att se hälta när man springer själv om hästen inte är blockhalt) så jag gick en liten promenad med honom först och sedan tog jag upp honom till ridhuset och släppte. Kunde andas ut rätt omgående för han travade helt rent. Och sedan galopperade latmasken frivilligt! Och bockade hejvilt! Är rätt glad att jag inte fått för mig att slänga på sadeln för att känna på honom isf att titta, då hade jag nog flugit all världens väg med den obefintliga kraft jag har idag, haha ;)

Hade fått hjälp att "morgonmocka" även idag (vad gjorde man utan underbara stallkompisar?!) men jag tog ut det lilla som var, fixade höpåsar, lite kraftfoder, pussade T på morotsdoftande mulen och sen åkte jag hem och somnade om. Imorgon ska jag var helt pigg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar